fredag den 3. december 2010

3. december - ikke meget tid



Wow jeg har ikke meget tid til det her. Det er for at tage fat på "tidsdiskussionen" en meningsløs udmelding, det giver ikke mening at opdele tid i kvantitet på den måde, da vi bevæger os i tiden, og tiden som sådan ikke "går".
Uanset hvad der så er korrekt så har jeg altså ikke meget tid til at skrive det her. Igen meningsløst idet jeg jo ikke kan have et ejerforhold til tiden. Tiden er istedet en grundbestandel af "os" og den måde vi opfatter verden på. Tiden er det at vi ændrer os og det gør den ubønhørligt og lineært, ganske vidst med forskellige hastigheder (her hentyder man til Einstein og relativitetsteorien). Under alle omstændigheder min pointe er at jeg har travlt i den forstand at jeg skal nå at bevæge mig fra A til B i rummet før jeg når at bevæge fra A til B i tiden.
Men altså julehistorien
"Nisserne i udkantsdanmark vågnede op til et smukt sneklædt landskab, og nissefar, der havde en ekstremt rød og gammel nissehue, da han jo var den øverste myndighed i nissefamilien, ganske vidst bortset fra gammelnissen, der havde en endnu rødere hue, samt..."

Ingen kommentarer:

Send en kommentar